جزئیات حمله به اقامتگاه مقتدی صدر از زبان استاندار نجف  
کد خبر: 3862503
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

جزئیات حمله به اقامتگاه مقتدی صدر از زبان استاندار نجف  

گروه بین‌الملل ــ استاندار نجف، جزئیاتی از حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق را تشریح کرد.  

به گزارش ایکنا؛ «لؤی الیاسری» استاندار نجف، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیا الیوم» گفت: نیروهای امنیتی توانستند مسیر این پهپاد که محله «حنانه» محل اقامت مقتدی صدر را هدف قرار داده بود، شناسایی کنند.
 
وی افزود: این پهپاد دست‌ساز بوده و يك شیء نیز پرتاب کرده است و سرویس‌های امنیتی در حال تجزیه و تحلیل مواد باقیمانده از این پهپاد که از سوی پدافند نجف مورد هدف قرار گرفت، هستند.
 
لؤی الیاسری پیش از این نیز در یک نشست خبری اعلام کرد که برخی مغرضان و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که استاندار نجف، حمله به منزل مقتدی صدر را تکذیب کرده است، اما من شخصاً به همراه فرمانده پلیس استان نجف در محل حاضر شدیم و درباره این حمله توضیحاتی دادیم.
 
وی با اشاره به اینکه یک گردان کامل آموزش‌دیده پدافند هوایی به همراه تجهیزات سطح بالا در این باره به کار گرفته شده‌اند، اطمینان داد که به منطقه قدیمی شهر نجف، حرم امام علی(ع) و دفاتر مراجع تقلید هیچ آسیبی وارد نشده است.
 
در حالی که استاندار نجف حمله به محل اقامت مقتدی صدر را تأیید کرده است، اما دفتر فرماندهی وزارت دفاع عراق دیروز شنبه، 16 آذرماه با صدور بیانیه‌ای هرگونه حمله پهپادی عراق به این محل را تکذیب کرد و گفت: اطلاعاتی درباره حمله پهپادی به دست نیامده و آنچه که در این باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، صحت ندارد و قابل استناد نیست.

حاج صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر دیروز از حمله پهپادی به منطقه «حنانه» در استان نجف خبر داد و گفت: این منطقه که مقر اقامت مقتدی صدر است، بامداد شنبه از سوی یک پهپاد هدف قرار گرفت.
انتهای پیام
captcha